Kayısı Marmelatlı Turta

Dün biraz hava kapalıydı ee bütün gün evde olmaktan da sıkılmıştım, turta yapayım bari dedim..Tadı bayağı güzel olmuştu, çayla beraber çok güzel gitti:)
Ve bu benim ilk turta yapışımdı.


Üzerine yerleştidüğüm hamurlar daha ince ve daha sık şeritler halinde olması gerekiyormuş annem öyle dedi.


Malzemeleri,
*1 maragarin yağı (isteğe göre yarım margarin 1 fincan sıvı yağda koyulabilir ben öyle yaptım)
*1 bardak toz şeker
*2 yumurta
*1 kabartma tozu
*Alabildiğince un
*Üzerini içinde 1 yumurta sarısı
İçi için,
*önceden hazırlanmış kayısı marmelatı
*Tarçın
*İnce doğranmış ceviz içi
Yapılışı,
Hamurun malzemelerini karıştırıp yoğuruyorsunuz kulak memesi yumuşaklığı olana kadar.
Sonra yağlanmış tepsiye ince bir şekilde yayıyorsunuz üzerine de hazırlanmış içini ardında hgeriye kalan hamurla da üzerine enlemesine ve boylamasına olmak üzere ince şeritler halinde yerleştiriyorsunuz.

2 yorum:

ÖzLeM dedi ki...

hımm çok güzel görünüyor yaaa:) ellerine sağlık cnm..

gül dedi ki...

ellerine saglık canım deniyecem bende bu tarifini