On yanlış…

Ekolay sitesinde gezinirken, Deniz Akkaya'nın yazısıyla karşılaştım.Tüm yazılarını okudum, en çok beğendiğim ve katıldığım yazısı bu.Sizlerle de paylaşmak istedim, hem de tekrar tekrar okuyup kendime hatırlatmak için..

İstemediğimiz durumlarla sıklıkla karşılaşıyorsak bunun nedeni, değiştirmediğimiz tutum ve davranışlarımızdır..


1- Gücü boşa harcamak
2- Bağımlılık
3- Önyargı
4- Önemsememek
5- Gereksiz inatlar
6- Kararsızlık
7- Kötü şansa inanmak
8- Sorumluluktan kaçmak
9- Yalan söylemek
10- Tembellik

İstemediğimiz durumlarla sıklıkla karşılaşıyorsak bunun nedeni, değiştirmediğimiz tutum ve davranışlarımızdır... Çünkü olan biten her şeye bir anlamda biz izin veriyoruz. Kendimize farklı ne yapabilirdim sorusunu sorduğumuzda yanlışlarımızı bulabilir ve düzeltebiliriz. Hatalarımız aslında hayattaki önemli derslerimiz. Bu derslerden yararlanabiliriz.

Ne olduğumuz sahip olduklarımızla ilgilidir. Bireyselliğimiz gittiğimiz her yerde bize eşlik eder. Sahip olduklarımız; ahlaki değerlerimiz, karakteristik özelliklerimiz, zevklerimiz, mizah anlayışımız ve zekamız gibi en genel anlamda ifade edilebilir... Mutluluğun içimizdeki nedeni, nesnelerden oluşan nedenden daha büyüktür.

Yaşamınızın her alanında kendi yararınıza “seçim yapmak’’ hakkınız var. Karar vermeden önce kendinize soru sorun; Bunu kendiniz için mi başkasını mutlu etmek için mi yapıyorsunuz? Tepki verirken kendinize soru sorun; neyin doğru olduğuna mı neyin yanlış olduğuna mı bakıyorsunuz?

Her an bizi güçlendiren ya da tam aksine bizi güçsüzleştiren seçimler yapıyoruz. Kendi gücümüz özgür irademizdir. Tabi bu da bir seçimdir...

Cevap sorulardır.

''Kaderiniz karar anlarınızda biçimlenir.''A.Robbins

Yaşamınızı ziyan etmeyin. Yaşamınızdaki öznelere dikkat edin.
Derya Akkaya
Yaşam Koçu

2 yorum:

Moonish (moonsun) dedi ki...

keske birazcik daha dikkatli olabilsek, farkinda olabilsek... :)

engindeniz dedi ki...

MoonSun; ah ahh keşke, farkında olup düzeltebilsek..:)